MASSAGE TECHNIEKEN.

Massage is veel meer dan alleen het manipuleren van zacht weefsel. Een masseuse gebruikt zijn eigen technieken. Samen met druk, diepte en richting van de bewegingen, die continu, ritmisch en met verschillende snelheden en tijdsduur worden toegepast. Druk is de kracht en diepte hoever deze het zachte weefsel in gaat. Bij gespannen spieren zullen de druk en diepte opgebouwd worden tijdens de behandeling. U ligt tijdens de massage op een massage tafel. uw lichaamsdelen die niet behandeld worden, worden bedekt met een deken en handdoeken.

HOOFDPIJN MASSAGE:

Eén op de vijf Nederlanders heeft minimaal één keer in de week hoofdpijn.

Er zijn verschillende soorten hoofdpijnen:

- Migraine: Bij migraine komt u vaak eerst in een waarschuwingsfase voor dat de aanval zich voordoet, het is belangrijk dat u deze waarschuwingsfase herkend, zodat u alvast stappen kunt ondernemen om de aanval zo dragelijk mogelijk te maken. Massage kan u helpen in deze fase. Maar ook na een aanval kan massage verlichting geven en helpt het u te ontspannen.

- Clusterhoofdpijn: Bij clusterhoofdpijn wilt u het liefst met rust gelaten worden en zeker geen massage.

- Spanningshoofdpijn, hormonale hoofdpijn, medicatie afhankelijke hoofdpijn en chronische hoofdpijn: Bij deze hoofdpijnen kan massage een goede behandeling zijn. Zeker als de hoofdpijn vanuit de nek en schouders de oorzaak is. Dan is massage het red middel om uw spieren weer soepel te krijgen zodat de vloeistoffen weer goed kunnen stromen, waardoor de pijn zal afnemen.

RUG, SCHOUDER EN NEK MASSAGE:

Veel mensen hebben een verkeerde houding tijdens werk, zitten of een druk leven. Daardoor kunnen u spieren in uw rug, schouders en nek in de knel komen te zitten. door diepe krachtige massage komen deze spieren weer vrij en kunnen weer prettig bewegen. Deze massage komt heel veel voor,  samen met de hoofdpijn massage is dit een goede combinatie.

ONTSPANNINGS MASSAGE:

Het woord zegt het al ontspanningsmassage. Een massage om u te ontspannen. Even tijd voor u zelf om te relaxen. Bij deze vorm van massage worden uw spieren en huid op een rustige manier behandeld.

Door de behagelijke warmte die de massage met zich mee brengt, worden uw spieren, weefsels en huid op een goede manier gestimuleerd. De doorbloeding komt beter op gang en de afvalstoffen worden afgevoerd. (geen full body massage).

Verder kennen we nog armen en handen, benen en voeten massage.

Ook hierbij wordt doorbloedingen en afvoer van afvalstoffen door massage gestimuleerd. Als u last heeft van uw benen door langdurig dezelfde houding aan te houden kunnen er ook krampen ontstaan. Door drukpunten toe te passen kunnen deze krampen verholpen worden.

De voeten hebben enorme complexe structuren die 26 botjes bevatten. Ze dragen het hele lichaamsgewicht en bevatten duizenden zenuwuiteinden en reflexpunten die zijn verbonden met de rest van het lichaam. Op dit moment ben in nog niet gediplomeerd voor voetreflex therapie.