MASSAGE TECHNIEKEN.

Massage is veel meer dan alleen het manipuleren van zacht weefsel. Een masseuse gebruikt zijn eigen technieken. Samen met druk, diepte en richting van de bewegingen, die continu, ritmisch en met verschillende snelheden en tijdsduur worden toegepast. Druk is de kracht en diepte hoever deze het zachte weefsel in gaat. Bij gespannen spieren zullen de druk en diepte opgebouwd worden tijdens de behandeling. U ligt tijdens de massage op een massagetafel. Uw lichaamsdelen die niet behandeld worden, worden bedekt met een deken en handdoeken.

ONTSPANNINGS MASSAGE:

Het woord zegt het al ontspanningsmassage. Een massage om u te ontspannen. Even tijd voor u zelf om te relaxen. Bij deze vorm van massage worden uw spieren en huid op een rustige manier behandeld.

Door de behagelijke warmte die de massage met zich mee brengt, worden uw spieren, weefsels en huid op een goede manier gestimuleerd. De doorbloeding komt beter op gang en de afvalstoffen worden afgevoerd. (geen full body massage).

HOOFDPIJN MASSAGE:

De gemiddelde mens heeft een druk bestaan. Werken, gezin, huishouden. Hierdoor krijgen we vaak stress, eten en drinken we te weinig, nemen een verkeerde houding aan, slapen we slechter. Dit kunnen gevolgen zijn van terugkerende hoofdpijn.

Er zijn verschillende soorten hoofdpijnen. Migraine en spanningshoofdpijn zijn de bekendste. Het verschil is dat u bij migraine hoofdpijn graag veel rust wilt en u geen zin heeft aan een massage. Terwijl bij spanningshoofdpijn u het mogelijk heerlijk zou vinden om een massage te ondergaan. Uw nek, schouder en hoofd worden gemasseerd en de vloeistoffen kunnen weer goed stromen, waardoor de pijn zal afnemen. De spieren worden soepel en de rust komt weer in uw hoofd.

RUG, SCHOUDER EN NEK MASSAGE:

Veel mensen hebben een verkeerde houding tijdens werk, zitten of een druk leven. Daardoor kunnen u spieren in uw rug, schouders en nek in de knel komen te zitten. door diepe krachtige massage komen deze spieren weer vrij en kunnen weer prettig bewegen. Deze massage komt heel veel voor,  samen met de hoofdpijn massage is dit een goede combinatie.

GEZICHTSMASSAGE:

Het gezicht is het kleinste, gevoeligste gebied van ons lichaam, waar we een massage op kunnen uitvoeren.  Het is een ontspannende massage. Door middel van kleine bewegingen om de zintuigen en op uw wangen en kaaklijn, geeft dit een prettig gevoel om een massage mee af te sluiten. Op het gezicht worden geen massage middelen gebruikt.

ARMEN EN BENEN:

Door zwaar werk of langdurig op onze benen te moeten staan, kunnen er vermoeide spieren in uw armen en benen ontstaan. Ook kan het gebeuren dat als u vaak dezelfde houding aan houdt, de bloedsomloop verstoort kan raken. Er kunnen krampen en stijfheid ontstaan in uw spieren. Door uw armen en benen te masseren kunnen blokkades en krampen opgeheven worden. De vloeistoffen vinden hun pad weer door de aderen en stijfheid gaat uit uw ledematen.

HANDEN:

Onze handen gebruiken we op elk moment van de dag. Alle handelingen die we doen, doen we met onze handen. Sommige mensen hebben in de winter last van winterhanden. Door de kou ontstaat er een slechte doorbloeding, waardoor de handen koud en pijnlijk aan voelen. Door de polsen en handen te masseren komt deze doorbloeding weer opgang zodat de handen weer warmer gaan worden. De handen worden met een lotion gemasseerd in plaats van olie.

VOETEN:

De voeten hebben enorme complexe structuren die 26 botjes bevatten. Ze dragen het hele lichaamsgewicht en bevatten duizenden zenuwuiteinden en reflexpunten die zijn verbonden met de rest van het lichaam.

Net zoals bij de handen kan ook bij de voeten  wintertenen ontstaan. Ook hier geld dat de doorbloeding niet goed verloopt. Door voetmassage breng ik de bloedsomloop weer op gang.